2010-12-22
 20:17:15

The price of beauty

Kanske ni känner igen från mtv?
Ett program som handlar om olika skönhetsideal runt om i världen. Ett väldigt bra och inspirerande program för
unga tjejer med kass självförtroende gällande sitt utseende. Det finns ju så mycket sjuka skönhetsideal just nu i världen, värst skulle nog vara i usa tror jag. Men jag vet att många här i sverige har en tendens att dömma folk efter utseende också. och det är grymt tragiskt att det är så. tyvär. Och det verkar inte som att det kommer förändras heller. Ideal kommer alltid finnas. Varför jag tog upp detta är att jag vet att många tjejer i min ålder och yngre/äldre har också problem med detta. när jag var yngre var det mycke värre men numera kan jag faktiskt tycka att jag är helt okej snygg fast det finns vissa dagar man ser sig i spegeln och vill spy. men jag gör ingen stor grej av det och börjar hårdbanta eller funderar på att operera mej utan jag är nöjd och kan leva med att se ut så här och kan ingen annan det så, fine! jag klarar mej.
Men, jag skulle egentligen inte skrivit om ideal alls utan jag tänkte bara ge lite tips på "hemmakurer" kan man kanske kalla det.. eller jag vet inte..
Förra året klippte jag håret super kort och har ångrat mej varje sekund efter det. Men sen jag börja äta järntabletter så växer mitt hår som satan. Även naglarna så ett tips är faktiskt att äta järntabletter. Men jag hade ju dåligt blodvärde så det var INTE för att håret skulle växa som jag börja käka det..
ett annat litet tips som säkert många har hört är att gnugga en handduk med varmt vatten mot läpparna så är de inte lika flaniga & torra sen. Kom tänka på det idag att jag har inte haft nariga läppar sen.. ja jätte lång tid tillbaka, för jag gör så här varje gång jag har sminkat med för att få bort foundation på läpparna. ja, det var lite småtips höhö:) Nej nu ska jag sätta mej brevid min sötfis i soffan o äta glass. puss haj



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: